Thursday 9 March 2017

Mudahnya kita melupakan kesakitan



Alhamdulillah..masih lagi dipanjangkan umur saya dan diberikan keizinan oleh Nya Yang Maha Kuasa untuk kembali mencoretkan cerita di blog yang sepi ini.hahaha....

Beberapa hari ini Allah hadirkan ujian untuk saya dengan sebutir bisul di bahagia ke**ak yang semakin lama semakin membesar dan memberikan impak kesakitan yang amat sangat terutamanya apabila anak teruna mengajak bermain badminton bersamanya. Tapiiii...ibu tetap layankan jugak dengan seikhlas hati 😊😊.

Kesakitan yang saya alami kini mengingatkan saya kenangan yang berlaku pada hujung tahun 2016 iaitu sebutir bisul membengkak di belakang tengkuk saya. Pada waktu itu, saya merasakan inilah antara kesakitan yang paling teruk pernah saya hadapi. Sudahla di belakang tengkuk sakit berdenyut-denyut, malahan semakin stress kerana saya tidak dapat melihat bisul itu. Apa yang dapat saya lakukan ketika itu hanyalah memicit dan terus memicit bisul itu sehingga punatnya terkeluar.

Tapi korang jangan ikut cara saya tau!hihi
dan kesan bisul itu telah pulih sepenuhnya.

Apabila tangan saya mengusik dibelakang tengkuk tempat si bisul itu pernah singgah,tiada lagi kesakitan atau kesan yang saya rasai kini.

Apabila telah sembuh,mudahnya saya melupakan kesakitan dulu 😕😕.

Begitulah kehidupan kita..segala yang pahit akan mudah kita lupakan dengan mencari kegembiraan dalam kehidupan.


No comments:

Post a Comment