Wednesday 11 December 2013

perut oh perut..

orang tua-tua selalu pesan,nak tambat hati suami mulakan dari perut dia..betul ke?saya pun tak pasti tentang kesahihannya sebab saya pun memang tak pandai masak hahahaha..

tapi setelah 3 tahun menjadi seorang isteri ni, keinginan nak belajar masak tu mula timbul selepas saya 'berjaya' membeli pemanggang ajaib sewaktu berkunjung ke Langkawi awal November yang lalu..hihi..

inilah kek pertama yang saya hasilkan menggunakan pemanggang ajaib tu (malas betul nak guna oven)..hihi ini namanye kek minyak.memang lembut tapi agak ter'kering' sikit sebab saya masak lama sangat..sepatutnya dalam 10-15 minit dah ok...






semalam pulak saya telah membancuh adunan aiskrim buatan rumah huhu home made i
ce-cream ler...dan hari ni,telah selamat dimakan oleh en.hubby bersama anak bujang (termasuk saya sekali la hihihi)..





dah lewat ni...next entry saya kongsikan resepinye ye..

*untuk rujukan saya jugak nanti :)








No comments:

Post a Comment