Wednesday 17 April 2013

GLA Complex bantu penghidap PCOS hamil

**fungsi utama GLA complex adalah membantu untuk menstabilkan hormon badan terutamanya wanita**

Sesetengah wanita yang telah berkahwin tetapi belum dikurniakan cahayamata dalam tempoh yang agak lama pasti memberikan tekanan yang agak hebat kepada diri mereka. Tambahan pula apabila disahkan menghidap PCOS oleh doktor pakar yang merawat.

Apakah yang dimaksudkan dengan PCOS ini? PCOS ialah singkatan untuk "Polycystic Ovary Syndrome" yang berlaku apabila hormon wanita tidak stabil serta mengganggu kitaran haid.
Apa yang berlaku apabila hormon wanita tidak stabil?Kebiasaannya,ovari wanita yang mempunyai hormon yang stabil akan mengeluarkan sejumlah kecil hormon lelaki yang dipanggil androgen.
Walaubagaimanapun, ovari wanita yang menghidap PCOS akan mengeluarkan lebih hormon lelaki dan ini menyebabkan kitaran haid terganggu, tumbuh jerawat dan bulu-bulu yang tidak menyenangkan.
Terdapat kes yang lebih teruk dimana penghidap PCOS mempunyai lebih besar kemungkinan untuk terkena kencing manis. Ini kerana badan mereka menghadapi masalah untuk menggunakan insulin dan menyebabkan gula dalam darah akan meningkat dan boleh menyebabkan diabetes.
Simptom-simptom PCOS:
-jerawat
-berat badan naik mendadak dan susah turun
-rambut gugur
-haid tidak teratur
-mengganggu kesuburan wanira
-tekanan (stress)

Bagaimana GLA Complex boleh membantu penghidap PCOS hamil?
-GLA complex shaklee mengandungi asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan manusia untuk membentuk prostaglandin.info tentang GLA Complex klik sini

untuk keterangan lanjut mengenai GLA complex shaklee,hubungi:
-ain (id:893795)
-sms:019-6442017


Published with Blogger-droid v2.0.10

No comments:

Post a Comment